בבני ברק יעברו לאופניים? תוקם רשת אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן

    אבי יעקב | צילום: אילוסטרציה No Comments on בבני ברק יעברו לאופניים? תוקם רשת אוטוסטרדות לאופניים בגוש דן
    12:19
    15.05.24
    אליהו גרין No Comments on איש שמאל מטלטל את המדינה: "הייתה בגידה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מקדם בימים אלה תכנית מהפכנית, להקמת רשת מטרופולינית של אוטוסטרדות לאופניים, בגוש דן, שתציע לראשונה לציבור הרחב, רשת מהירה, רציפה ובטוחה של שבילי אופניים, בין מרכזי הערים לאזורי התעסוקה, במטרופולין תל אביב. כך הודיע היום שר התחבורה, בטיחות בדרכים והמודיעין, ישראל כץ.

    בשלב הראשון, יוקמו 10 אוטוסטרדות אופניים, בסטנדרט גבוה, באורך כולל של כ-150 קילומטר. משרד התחבורה יתחיל בתכנון מפורט של הרשת כבר בחודשים הקרובים, מתוך מגמה לסיים את האוטוסטרדות הראשונות במהלך השנה הבאה. יצוין כי מערכות שבילי אופניים דומות הוקמו בשנים האחרונות במספר ערים בעולם כגון קופנהגן, אמסטרדם ולונדון, שם הן נוחלות הצלחה מרובה.

    שבילי האופניים המתוכננים, יהיו ברוחב של שלושה מטרים לפחות וישולבו בהם במידת הצורך גשרים, שיאפשרו חצייה מהירה ובטוחה של כבישים מהירים. לאורך המסלולים, יוצבו מתקני דרך נוספים לרוכבים כגון: עמדות מנוחה, ברזיות, מפות ושילוט מתאים.

    הערים בהן יוקמו האוטוסטרדות הן: תל אביב-יפו, רמת גן, חולון, בת ים, פתח תקוה, בני ברק, גבעת שמואל, גבעתיים, אזור, רמת השרון, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמלה ואור יהודה. האוטוסטרדות הראשונות יוקמו באזורים בעלי פוטנציאל שימוש גבוה באופניים, הזמינים לביצוע מיידי. רשת האוטוסטרדות תוקם בהדרגה, במהלך ארבע השנים הקרובות.

    במקביל להקמת האוטוסטרדות, יפעלו אגף תכנון תחבורתי ומינהל תשתיות במשרד התחבורה, לעידוד הרשויות להקמה או להרחבה של שבילי אופניים מזינים שיקשרו בין השבילים המקומיים בתחומן לבין הרשת המטרופולינית ובכך להגביר את השימוש באופניים.

    יצוין, כי בשנתיים האחרונות נרשם גידול חד של מאות אחוזים בשימוש באופניים חשמליים. בשנת 2013, יובאו לישראל כ-33 אלף זוגות אופניים חשמליים, ובשנת 2014, הוכפל מספרם והגיע לכ-73 אלף זוגות אופניים חשמליים. משרד התחבורה מעריך כי עם יישום הרשת המטרופולינית, כ-10% מכלל הנסיעות היומיות בגוש דן צפויים להתבצע באמצעות האופניים.

    מנתוני משרד התחבורה עולה כי כמחצית מהנסיעות למטרות עבודה המתבצעות בגוש דן, הן למרחק של עד שישה קילומטרים. מחקרים מהארץ ומהעולם מצביעים כי האופניים הם אמצעי התחבורה המהיר ביותר למרחקים אלה וכמובן הזול מכולם.

    כך למשל, נסיעה ברכב פרטי מגבעת שמואל, לצומת מעריב נמשכת כ-50 דקות, לעומת אומדן של כ-25 דקות בלבד, באופניים חשמליים. נסיעה מנווה עמל בהרצליה למתחם הבורסה, נמשכת כ-55 דקות, ברכב פרטי, לעומת כ-40 דקות, באופניים חשמליים כאשר הרשת תוקם. נסיעה מבת ים לאזור התעשייה חולון, אורכת כ-40 דקות ברכב פרטי, לעומת כ-25 דקות באופניים חשמליים.



    0 תגובות